• تاریخ: مهر ۱۱, ۱۳۹۵
  • شناسه خبر: 1976

قائم مقام وزیر علوم : پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری تخلف می باشد

پیام ملّت – قائم مقام وزیرعلوم ،تحقیقات و فناوری ،گفت : جایگاه رفیع و رسالت خطیر آموزش عالی ،ایجاب می کند که نسبت به تدوین سند راهبردی بعنوان کانون گفتمان و عملکرد توسعه ای اقدام شود. دکتر محمدسعیدتسلیمی ،در جمع شم ...

پیام ملّت قائم مقام وزیرعلوم ،تحقیقات و فناوری ،گفت : جایگاه رفیع و رسالت خطیر آموزش عالی ،ایجاب می کند که نسبت به تدوین سند راهبردی بعنوان کانون گفتمان و عملکرد توسعه ای اقدام شود.

دکتر محمدسعیدتسلیمی ،در جمع شماری از مدیران آموزش عالی و برخی از مسئو لین دانشگاه های استان زنجان افزود::پرداختن به اصلی ترین چالش های موجود ، در امر آموزش باید با ارائه راهبردهای موثر با پرهیز از اتلاف ها و حاشیه ها و تاکید بر بهره گیری حداکثری از ظرفیت های مختلف صورت گیرد.Image result for ‫تسلیمی زنجان‬‎

وی ادامه داد:مطالعه برای تدوین سند راهبردی گفتمان نظام آموزشی و پژوهشی و فناوری کشور از مدت ها قبل آغاز و پس از مطالعات دقیق  و فشرده،سال گذشته با امضای وزیر علوم،تحقیقات و فناوری به کلیه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شد.

قائم مقام وزیر علوم،تحقیقات و فناوری کشور بابیان اینکه برای تدوین این سند ،چالش های پیش روی نظام آموزشی کشور مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت، یاد آور شد:پس از مطالعه و بررسی راهبردها بر اساس واقعیت و امکانات موجود،برای هر چالش یک راهبرد بنیادین تعریف و ارائه گردید، و اکنون همه دانشگاهبان در هر جایگاهی بایستی پیگیر مفاد این سند باشند و آن را با دقت بررسی کنند .

تسلیمی ،هدر رفتن اندیشه ها،انگیزه ها و انرژی را یکی از مشکلات آموزشی کشور دانست و تاکیدکرد: مسئولین دانشگاهی و اساتید باید از هر فرصت و ظرفیتی برای برنامه ریزی در جهت اجرا مفاد این سند و تبیین آن استفاده کنند.

این مقام مسئول گفت:آموزش عالی عرضه محورو ضعف در پاسخگویی به تقاظا و نیاز های جامعه و توسعه کشور،گسترده پهناور آموزش عالی و پژوهش کشور در یک نظام بسته بدون انتظام بخشی لازم،حکمروایی نظام واگرا در عرصه آموزش عالی کشورو کاهش سرمایه های اجتماعی و ضعف در کار آیی رویکردهای فرهنگی و اجتماعی ،از چالش های نظام آموزشی مطرح شده در این سند می باشد.

وی با بیان اینکه به ترتیب در این نظام آموزشی برای هر یک از چالش ها ،راهبردهای بنیادین مطرح شده است،اظهار داشت،ارتقائ کیفیت جهت پاسخگویی به نیاز های جامعه در راستای توسعه کشور،لزوم درجه بندی،سطح بندی و آمایش آموزش عالی در گستره جغرافیایی کشور و تعامل بین المللی کار آمد،پی ریزی کار آیی سپهر نظام حکمروایی آموزش عالی و پژوهش کشور،وارتقاوضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان و مفتخر شدن آنها به خود و ایرانی بودن از راهبردهای اساسی این سند به شمار می آید.

در ادامه این مراسم ،رئیس دانشگاه زنجان گفت: با وجود پتانسیل های موجود و حل مشکلات ساختاری میتوان در زمینه توسعه نظام آموزشی موفق عمل نمود،البته باید امکانات و شرایط در حد نیازهای افراد را بتوانیم بر آورده کنیم.

خلیل جمشیدی ،با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان زنجان،۴۳واحد آموزش عالی،هزار و ۲۵۸ هیات علمی شاغل و مشغول به تحصیل ،و ۵۶ هزار و ۶۰۰نفر دانشجو وجود دارد،یاد آور شد:سهم این دانشگاه،از این تعداد،۸ مرکز آموزش عالی با۴۰۰ نفر هیات علمی و ۱۰هزار نفر دانشجو می باشد.

در پایان این مراسم ،کارگروه های تخصصی آموزش عالی با حضور دبیر و اعضای کار گرو ها تشکیل گردید.

قائم مقام وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال خبرنگار پیام ملّت در خصوص  پذیرش بدون کنکور دانشجو دردوره های ارشد و دکتری توسط برخی دانشگاه های غیردولتی گفت : معیار پذیرش دانشجو در دوره های ارشد و دکتری قوانین و مقررات سازمان سنجش و آموزش کشور است و اگر دانشگاهی برخلاف مقررات دانشجو پذیرش کند تخلف کرده است و استنباط دانشگاهها از پذیرش بدون آزمون مشمول دوره های ارشد و دکتری نمی شود و محدود به دوره های کاردانی و کارشناسی است  و هدف از پذیرش دانشجویان بدون کنکور در مقطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه ها ، ایجاد فرصت های لازم برای ارزیابی و محک افراد می باشد که در این میان برخی موفق عمل میکنند  و برخی نیزبدون بر خوردار بودن از الزامات آموزشی موفق نمی شوند.

تسلیمی اظهار داشت:داننشجویان با ید پیش نیاز ها ،ضرورت هاو صلاحیت های پایه دار را در امر آموزش دارا باشند.

وی ادامه داد:زمانی که عرضه بیشتر از تقاضا باشد،سعی می شود متقاضیان به هر نحوی که بتوانند خود را با موازین مطابقت دهند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست