• تاریخ: تیر ۱۳, ۱۴۰۲
  • شناسه خبر: 33345

روند کلی افزایش گرما تحت تاثیر تغییرات اقلیمی است/ امسال تابستان گرمتری داریم/ هشدار گرمای هوا از روز جمعه در زنجان

قطعاً یک بخشی از افزایش دما و گرمای هوا به تغییرات اقلیمی مربوط می شود. ولی نوسانات کوتاه مدتی هم هست که لزوماً نمی تواند ناشی از تغییرات اقلیمی باشد و ممکن است یک موج گرما باشد ولی روند کلی تحت تأثیر تغییرات اقلیمی است ...

مرتضی قدیمی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: بنابر پیش بینی های فصلی، تابستان امسال تقریباً یک تا دو درجه نسبت به میانگین بلندمدت گرمتر خواهد بود و تابستان گرمتری را نسبت به میانگین سی ساله تجربه خواهیم کرد.

قدیمی گفت: برای روزهای آینده و سه ماه تابستان این افزایش گرما را داریم و بطورکلی تابستان گرمتری را خواهیم داشت .

وی افزود: برای چند روز آینده هم تا پنجشنبه هوا خنک خواهد بود ولی از از روز جمعه هوا گرمتر خواهد شد و هشدار زرد افزایش دما داده خواهدشد و هفته بعد هفته گرمتری خواهد بود.

قدیمی با بیان اینکه هفته بعد گرمای هوا پدیده غالب خواهد بود گفت: برای دوسه روز آینده گرد و خاک جدی نداریم و حداقل از روز جمعه تا دوشنبه هفته بعد هوای خنکی نداریم .

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه قطعاً یک بخشی از افزایش دما و گرمای هوا به تغییرات اقلیمی مربوط می شود گفت: یعنی گرمای هوایی که در میانگین بلند مدت افزایش پیدا می کند مربوط به تغیییرات اقلیمی است به همین دلیل گرمای هوا هرسال افزایش پیدا می کند ولی نوسانات کوتاه مدتی هم هست که لزوماً نمی تواند ناشی از تغییرات اقلیمی باشد و ممکن است یک موج گرما باشد ولی روند کلی تحت تأثییر تغییرات اقلیمی است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست