• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۲-۱۲
  • شناسه خبر: 37941

چشم انداز شرکت توزیع برق، گذر از مدیریت سنتی به مدیریت هوشمند و فعال سیستم توزیع است

در سال های اخیر تحولاتی را در حوزه توزیع برق شاهد بودیم ولی به آن تصویر نهایی که باید شکل می‌گرفت توجه نشد. آنچه که امروز مد نظر ما است این است که چشم انداز بخش توزیع برق، گذر از مدیریت سنتی شبکه برق به مدیریت هوشمند و ف ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع برق به میزبانی زنجان و در دانشگاه زنجان برگزارشد.

حسین عسگری ابیانه، رئیس دائمی این کنفرانس و رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک در این مراسم با بیان اینکه این کنفرانس از سال ۷۷ شروع به کارکرده و تاکنون دستاوردهای بسیاری خوبی در صنعت برق داشته است گفت: این تنها کنفرانسی است که کاملا با صنایع در ارتباط است.

عسگری ابیانه گفت: شرکتهای ایران ترانسفو، ترانسفورماتور سازی کوشکن، شرکت پارس سوئیچ، همراه اول، دانشگاه زنجان در برگزاری این کنفرانس ما را یاری کردند.

وی افزود: هزاران بازدید دانشجویی از این کنفرانس صورت می گیرد که در طی آن زنجیره عملی علم و صنعت تقویت می‌شود و ارتباطاتی که با مسئولین اجرایی کشور داریم در به کارگیری دستاوردهای این کنفرانس ها موثر خواهد بود.

محسن ذبیحی، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیرنیز در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق در زنجان با بیان اینکه توزیع برق به جهت اینکه پیشانی ارائه خدمات به مردم و همچنین عرضه کننده برق به مردم است پیچیدگی های زیادی دارد.

ذبیحی با اشاره به سرعت تغییراتی که در سالهای اخیر اتفاق افتاده گفت: توزیع برق هم باید متناسب شرایط و تغییرات خودش را تطبیق بدهد.

وی افزود: در سال های اخیر تحولاتی را در حوزه توزیع برق شاهد بودیم ولی به آن تصویر نهایی که باید شکل می‌گرفت همکاران ما چندان توجه نکرده‌اند و آنچه که امروز مد نظر ما است با چیدن پازل‌ها کنار هم، چشم انداز بخش توزیع برق گذر از مدیریت سنتی شبکه برق به مدیریت هوشمند و فعال سیستم توزیع برق است.

ذبیحی با بیان اینکه در طی زمان سه مرحله ایمنی و تاب آوری ،یکپارچه سازی و ریز شبکه ها را در ارتباط با پیچیدگی توزیع برق شاهد هستیم گفت: باید به هرم اولویت‌های سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها توجه کنیم.

ذبیحی گفت: این شرایط ناترازی و وضعیتی که الان وجود دارد ناشی از بد مصرفی است و شرایطی را ایجاد کرده که می تواند نگاه ها به توزیع برق تغییر کند و تهدید ناترازی را به فرصت تبدیل و ضمن عبور از این بحران، تحولی را در توزیع برق ایجاد کند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به چشم انداز و افق پیش روی توزیع برق گفت: نگاه ما این است که در افق پیش رو پلتفرمی را ارائه دهیم که که در حوزه توزیع برق می توانند نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های جدید برمبنای چشم انداز تعریف شده گفت: با توجه به نامگذاری سال مبنی بر مشارکت مردم در تولید، شرکت توزیع برق نیز تمرکز بر مشارکت مردم دارد از جمله این کارها افتتاح پویش «با انرِژی» بود که به دنیال مدیریت مصرف توسطمردم بود.

ذبیحی گفت: تمام این برنامه ها و چشم انداز ها نهایتا منجر به این می شود که شرکت توزیع برق یک پلتفرم ارائه دهنده سیستم باشد و کمتر به حوزه های اجرایی ورود کند و در واقع برنامه شرکت توزیع، پیاده سازی کامل حاکمیت شرکتی است که در این راستا دو اقدام تدوین شاخص ها و اندازه گیری دوره ای شاخص ها، ارزیابی عملکرد و نظام پاداش دهی متناسب با عملکرد در قدم اول است و اقدام دوم نیز اصلاح جریان مالی است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در پایان گفت: در نهایت دنبال نحوه اداره شرکت های توزیع برق به عنوان یک اداره نخواهیم بود تا با اجرای این کار مقدمه ورود به این سیستم و مدل را فراهم کنیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست