• تاریخ: خرداد ۲۳, ۱۴۰۳
  • شناسه خبر: 38451

محیط زیست مانع توسعه صنایع نیست/ گردشگری طبیعی در ماهنشان نیازمند سرمایه گذاری است

مماهنشانبا وجود رشد صنایع در زنجان، کنترل صنایع از میانگین کشوری بالاتر است و البته محیط زیست، مانع توسعه صنایع نیست بطوری که ۸۰ تا ۸۵ درصد موافقت با استقرار و بهره‌برداری داشتیم.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در نشست خبری در منطقه حفاظت شده انگوران شهرستان ماهنشان اظهار کرد: این منطقه بهترین زیستگاه قوچ و میش ارمنی است که در سال ۱۳۴۹ تحت مناطق حفاظت شده و در سال ۱۳۵۴ جزو پناهگاه حیات وحش قرار گرفت.

یافتیان گفت: وسعت مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع انگوران  ۱۲۲ هزار هکتار است و در سال ۱۴۰۰ تعداد آهوان دشت سهرین و منطقه فیله خاصه ۸۶۷ رأس، ۷۷۶ رأس کل و بز در طارم و خرمنه‌سر و۱۰۲۶ رأس قوچ و میش در ماهنشان بود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در گونه‌های شاخص حیات وحش افزایش ۱۳ درصدی داشتیم و تعداد ۱۱۷۹ رأس قوچ و میش و ۸۲۴ رأس آهو در خرمنه سر شمارش شدند.

یافتیان جمعیت حیات وحش در سال ۱۴٠۲ را نیز در آخرین سرشماری تعداد آهوان ۱۰۴۷ رأس، قوچ و میش به ۱۳۳۷ رأی و کل و بز  ۹۲۱ رأس عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان تاکید کرد: یکی از ظرفیت‌های ماهنشان، گردشگری طبیعی است و لازم است سرمایه‌گذار برای توسعه و تقویت این ظرفیت به میدان بیایند.

یافتیان در خصوص کنترل صنایع آلاینده نیز گفتم: با وجود رشد صنایع در زنجان، کنترل صنایع  از میانگین کشوری بالاتر است و البته محیط زیست، مانع  توسعه صنایع نیست بطوری که  ۸۰ تا ۸۵ درصد موافقت با استقرار و بهره‌برداری داشتیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در مورد ساماندهی صنایع روی نیز گفت: در بررسی واحدهای صنعتی روی، نیازها احصا و به صورت بسته آماده شده تا به شورای برنامه ریزی برود و صنایع به عنوان یک سند ملزم به رعایت آن شوند.

وی افزود: صنایع به طور مرتب پایش می‌شوند و چنانچه ضوابط زیست محیطی رعایت نشده باشد، در هر فصل اخطار داده می‌شود و اگر باز هم رعایت نکنند مشمول جریمه شده و یک درصد فروش را باید بابت عوارض پرداخت کند که این مبلغ در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست