• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۳-۳۰
  • شناسه خبر: 38602

افزایش ۸۰ درصدی جرایم سایبری در زنجان

جرایم سایبری، در استان زنجان ۸٠ درصد افزایش پیدا کرده است، در حالی که امکانات و سرعت رسیدگی پلیس فتا به این میزان افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» بهروزعباسی، دادستان زنجان در نشست خبری در خصوص اقدامات انجام شده در راستای تامین حقوق عامه در استان اظهار کرد: عملیات بهسازی آسفالت آزاد راه زنجان-تبریز که یکی از مطالبات مردم بود در حال اجرا است.

عباسی گفت: کمپ ماده ۱۶ آقایان که سالیان سال مطالبه مردم بود آماده شده است. کمپ ماده ۱۶به این معناست که معتادین که پولی ندارند و نمی توانند از کمپ های دیگر استفاده کنند در این کمپ پذیرش میشوند که بواسطه آن برخی از سرقت های خرد و جرائم خرد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: کمپ بانوان نیز سال گذشته ایجاد شد.

عباسی با بیان اینکه جابجایی میدان احشام که مورد نارضایتی و نگرانی مردم در منطقه شهرآرا و… شده بود یکی دیگر از اقدامات انجام شده بود گفت: با پیگیری های انجام شده ۲میدان در خارج از شهر با استانداردهای حداکثری در چند هفته آینده بهره برداری خواهد شد.

دادستان زنجان ساماندهی پارکینگ های خودرو و موتور سیکلت را هم یکی از اقدامات در حوزه حقوق عامه عنوان کرد و گفت: در این راستا یک هزار و ۱۱۶دستگاه خودرو فروخته شد که با فروش آن شاهد ساماندهی پارکینگ های خودرو خواهیم بود. ۳۵۵۷ دستگاه آماده فروش است و به مزایده خواهد رفت. از فروش این موتورها و خودرو ها حدود ۱٠٠میلیارد تومان به دولت پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین ایجاد مراکز شوق زندگی که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و رسیدگی به مطالبات افراد بدسرپرست و بی سرپرست و اطفال، در روزهای آتی افتتاح خواهد شد.

دادستان زنجان همچنین تصریح کرد: جرایم سایبری، در استان زنجان ۸٠ درصد افزایش پیدا کرده است، در حالی که امکانات و سرعت رسیدگی پلیس فتا به این میزان افزایش پیدا نکرده است.

وی در خصوص پرونده های ترک فعل مدیران نیز گفت: تعداد پرونده های ترک فعل در استان زنجان از تیرماه سال گذشته تا امروز ۱۱فقره است. عمده این ترک فعل ها اهمال و تفریط منجر به تضییع حقوق بیت المال است که معمولا مربوط به هزینه کرد بودجه در سازمان ولی در غیر ردیف بودجه آن بوده است نه اختلاس و موارد دیگر.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست