• تاریخ: خرداد ۳۰, ۱۴۰۳
  • شناسه خبر: 38592

فروش برق برای وزارت نیرو هیچ سودی ندارد/ صنعت روی در زنجان بیشترین مصرف برق را دارد/ محدودیت مصرف برق ادارات امسال سخت تر شده است

مدیر عامل توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه فروش برق برای وزارت نیرو هیچ سودی ندارد، گفت: صنعت روی در زنجان بیشترین مصرف برق را دارد و بعد از آن هم صنعت فولاد مصرف بالایی دارد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» نشست خبری مدیران عامل صنعت برق استان زنجان به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد.

پروانه برهانی، مدیرعامل برق منطقه ای استان زنجان د راین جلسه با تشریح وضعیت تولید و توزیع برق در استان اظهار کرد: مهم ترین برنامه ما بالابردن ظرفیت نیروگاه های خورشیدی در استان است. در این راستا تفاهم نامه ای با شرکت سادپا منعقد شده است و ایجاد نیروگاهی در حد ظرفیت ۲٠مگاوات در گرماب در دست اقدام است.

وی افزود: مجموعا ۴۵نیروگاه خورشیدی در دست احداث است.

پیام جوادی،  مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت توزیع، برق را در خروجی پست های فوق توزیع برق منطقه ای تحویل می گیرد و در ۱۵ هزار کیلومتر شبکه برق به مشترکین می رساند گفت: توان مصرفی مشترکان توزیع برق با برق منطقه ای متفاوت است.، بطوری که مشترکان با مصرف بالای ۷مگاوات مشترک برق منطقه ای هستند و پایین از این مقدار مشترک توزیع برق هستند.

جوادی گفت: امسال ۵٠٠ هزار مشترک برق داریم که از لحاظ تعداد ۷۹ درصد مشترک خانگی،  ۱۳درصد تجاری،  ۴درصد عمومی و ۲درصد کشاورزی و ٠/۸ صنعتی هستند. ولی از لحاظ مصرف برق ۵۵ درصد در بخش صنعت و ۱۸درصد در کشاورزی، مجموعا ۷۳درصد در این دو بخش مصرف میشود.

وی با بیان اینکه ۶هزار و ۸۴۳ چاه برق دار در استان داریم که بیش از ۹۵درصد به کنتورهای هوشمند برق مجهز هستند افزود: همه روستاهای بالای ۱٠خانوار در استان برق دار هستند و تعداد ۹٠۸روستا در حال حاضر برق دار هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با تاکید بر اینکه برنامه های مدیریت مصرف برق امسال هم پابرجا است و در ادارات این برنامه نسبت به سال های قبل سنگین تر است گفت: بطوری که در ساعت اداری ۴٠درصد مصرف برق را کاهش دهند و در ساعات غیر اداری هم ۷٠درصد مصرف را پایین بیاورند.

جوادی افزود: تاکنون مجبور به برخورد قهری با ادارات نشده ایم و امیدواریم ادارات در مصرف برق  همکاری کنند.  البته مجهز به سیستم هوشمند کنترل مصرف هستیم و میتوانیم در مواقع نیاز سیستم لیمیتر را فعال کنیم.

جوادی با اشاره به اینکه برنامه های بخش کشاورزی هم مثل سال گذشته است و اگر ۵ ساعت در روز برق مصرف نکنند بقیه ساعات روز هزینه برقشان مجانی خواهد بود تاکید کرد: در بخش صنعت هم که بر اساس مصرف، به صنایع بالای ۲مگاوات و کمتر از ۲مگاوات تقسیم شده اند، صنایعی که مصرف بالای ۲مگاوات محدودیت های بیشتری دارند.

مدیر عامل توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه فروش برق برای وزارت نیرو هیچ سودی ندارد، چون هزینه تولید بالا است گفت: صنعت روی در زنجان بیشترین مصرف برق را دارد و بعد از آن هم صنعت فولاد مصرف بالایی دارد.

وی افزود: همه صنایع بزرگ موظف شده اند که خودشان نیروگاه بزنند و یا برق مورد نیازشان را از بورس بخرند، ایجاد نیروگاه برای صنایع بزرگ  در دستور کار دولت نیست و خودشان باید با اولویت نیروگاه های تجدید پذیر نیروگاه ایجاد کنند

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست