• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۳-۳۱
  • شناسه خبر: 38613

بیش از۶۰۰ کیلومتر از راه های استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند

بیش از« ۶۰۰ کیلومتر» از راههای استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند که در حال حاضر« ۱۸۵ کیلومتر »آن پیمان سپاری شده و در دست اجرا ماست.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سید احمد خلیلی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از« ۶۰۰ کیلومتر» از راههای استان زنجان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارند که در حال حاضر« ۱۸۵ کیلومتر »آن پیمان سپاری شده و در دست اجرا ماست.

احمد خلیلی گفت: با توجه به واقع شدن استان زنجان در شمال غرب کشور و در مسیر ترانزیت غرب به شرق و مرکز و ارتباط با استان های شمالی و جنوبی کشور و وجود بسترهای اقتصادی مطلوب، لزوم توجه به توسعه و رشد کشاورزی و صنعت استان با وجود معادن مختلف، توجه به راههای استان را برای رونق حمل و نقل و جابجایی سریع و ایمن کالا و مسافر، نگاه ویژه‌ای را برای ارتقای محورهای آن از سوی مسئولان امر را می‌طلبد.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر مأموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است.

خلیلی گفت: استان زنجان دارای بیش از «۵۶۰۰ کیلومتر » راه بوده که شامل «۲۰۰ کیلومتر» آزادراه ، «۱۳۰ کیلومتر» بزرگراه ،«۳۵۰ کیلومتر » راه اصلی ،«۷۵۰ کیلومتر » راه فرعی و بیش از «۴۲۰۰ کیلومتر» طول راه روستایی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست