• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۴-۰۲
  • شناسه خبر: 38666

دندانپزشکی، زنان و جراحی عمومی بیشترین آمار پرونده های قصور پزشکی در پزشکی قانونی زنجان

در سال گذشته ۲۰۸ پرونده در خصوص قصور پزشکی در پزشکی قانونی استان زنجان تشکیل شده که به ترتیب دندانپزشکی، زنان و جراحی عمومی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»مهرشاد طهاسبی، مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان در نشست خبری اظهار کرد: اصلی ترین وظیفه ما ارائه نظرات کارشناسی به دستگاه قضاست.

طهماسبی با بیان اینکه مهم ترین بخش در پزشکی قانونی، معاینات اجساد است که در مسائل مختلفی از جمله تشخیص هویت لازم است گفت: بیشترین مراجعات ما مربوط به معاینات بالینی است.

وی افزود: پزشکی قانونی استان زنجان در حال حاضر در شش شهرستان، مرکز فعال دارد که در مرکز پزشکی قانونی ابهر معاینات بالینی انجام می شود اما معاینات اجساد ندارد و در مرکز طارم و ماهنشان هم تالار تشریح نداریم.

طهاسبی با بیان اینکه بیشترین مراجعات ما مربوط به معاینات بالینی است که بالغ بر ۴۰هزار و ۱۲۸ مورد در سال گذشته انجام شده است گفت: دراین خصوص نسبت به سال۱۴۰۱شش درصد افزایش داشتیم ضمن اینکه ۹۲۹مورد تشریح اجساد در سال گذشته داشتیم که ۲۰هزار و ۳۰۰ مورد در سال گذشته در آزمایشگاه ما بررسی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان در خصوص پرونده های قصور پزشکی نیز گفت: در سال گذشته ۲۰۸ پرونده در خصوص قصور پزشکی تشکیل شده که به ترتیب دندانپزشکی، زنان و جراحی عمومی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

طهماسبی با بیان اینکه سقط جنین تحت شرایطی با مجوز پزشکی قانونی البته پیش از ۱۸هفته و ۵ روز امکان پذیر است گفت: سال گذشته ۱۴۳ درخواست سقط جنین بود که برای ۱۳۷ مورد مجوز سقط جنین صادر شد.

وی همچنین با اشاره به فوتی های ناشی از تصادف نیز گفت: ۶۳ مورد فوتی های ناشی از تصادف داشتیم که بو نسبت به قبل کاهشی بوده است اما متاسفانه ۷ نفر بر اثر گازگرفتی جانشان را از دست دادند که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

طهماسبی همچنین فوتی های ناشی از برق گرفتگی مخصوصا در سرویس کولر آبی را جزو خطرات فصل تابستان عنوان کرد و تاکید داشت: مردم خودشان بدون تخصص و مهارت این کار را نکنند و حتما به تکنسین های وارد این را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تعرفه های پزشکی قانونی پس از تایید در مرکز ابلاغ میشود گفت: حدود ۳۸ تا۴۰ درصد شاهد افزایش تعرفه بوده ایم .

طهماسبی با اشاره به اینکه حدود پنج تا ده درصد ابطال آرا وجود دارد گفت: در استان زنجان اجساد مجهول الهویه بسیار کم داریم ، مثلا سال گذشته اصلا نداشتیم.

وی همچنین گفت: بیشترین مورد خودکشی در زنجان مربوط به حلق آویزی است و بیشترین مراجعه به پزشکی قانونی مربوط به آقایان است که حدود دوسوم آمار مراجعین است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست