• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۴-۰۳
  • شناسه خبر: 38692

۱۹ نفر زندانی نیمه آزادی در زنجان/ ۶۵ درصد زندانیان زنجان دارای شغل هستند

تعداد زندانیان نیمه آزادی ۱۹ نفر است و این اقدام برای اولین بار در استان با همکاری مراجع قضایی اجرا شد که یکی از مجازات‌های جایگزین حبس در ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»حجت‌الاسلام حسین بنیادی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان در نشست خبری با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان اصلاح و تربیت است اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان‌های استان ۱۱ روحانی همکاری می کنند و ۲۶۲ زندانی در موضوعات قرآنی فعالیت می‌کنند.

بنیادی گفت: ۶۵ درصد زندانیان محکوم واجد شرایط صاحب شغل هستند ومیانگین دستمزد پرداختی به زندانیان ۳ میلیون ۱۰۰ هزار تومان است که در این راستا استان زنجان رتبه چهارم را دارد.

وی افزود: ۱۴ نفر از کارآفرینان در داخل زندان‌های استان در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند و در موضوع حرفه آموزی، معیار ما هم شرکت و هم قبولی است که در این راستا در سال‌ گذشته ۱۷۱ دوره‌ آموزشی برای زندانیان برگزار شد

حجت‌الاسلام حسین بنیادی با بیان اینکهسال گذشته یک هزار ‌ و ۳۰۰ نفر گواهی نامه اشتغال دریافت کردند گفت: بیش از ۷ میلیارد تومان برای زندانیان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

وی با اشاره به موضوع پابند الکترونیکی گفت: پابند حکم قضایی است و قاضی باید به آن حکم بدهد. در این راستا هم در سال گذشته ۴۸۲ زندانی پابند الکترونیکی داشتند که در حال حاضر این تعداد به ۱۸۶ زندانی در استان رسیده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان با بیان اینکه تعداد زندانیان نیمه آزادی ۱۹ نفر است و این اقدام برای اولین بار در استان با همکاری مراجع قضایی اجرا شد که یکی از مجازات‌های جایگزین حبس در ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی است.

حجت‌الاسلام بنیادی گفت: در حال حاضر تنها یک زندانی سیاسی در زندان‌های استان حضور دارد و یک نفر نیز از زندانیان اتباع بیگانه در زندان‌های استان ثبت شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان همچنین با اشاره به برگزاری جشن گلریزان گفت: امسال برای جشن گلریزان خیرین استان، ۱۴ میلیارد تومان کمک کردند و در این راستا ۹۱ نفر جرایم مالی غیر عمد غیر کلاه‌بردار آزاد شدند که از این تعداد ۸۳ نفر مرد و ۸ نفر هم زن بودند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست