• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۴-۱۰
  • شناسه خبر: 38792

کوتاهی در تولید خودروی اقتصادی/ مردم از افزایش قیمت خودرو در زمان تحویل ناراضی هستند

هرچند وعده های بسیاری برای تولید خودروی اقتصادی داده شده و براساس برنامه ریزی ها مقرر بود که خودروسازان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند اما کم‌کاری‌های بسیاری در این حوزه مشهود است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در گفت و گو با خانه ملّت، درباره ضرورت اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو، اظهار کرد: واردات خودرو از سال ۹۷ محدود شد و با توجه به اینکه تولید داخلی نیز طی سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ سیر نزولی پیدا کرد، عرضه خودرو نسبت به تقاضا کاهش چشم‌گیری داشت.

وی افزود: کاهش ۵۰ درصدی تولید خودرو در دولت قبل موجب ایجاد یک نیاز انباشته شد و در کنار این موضوع عدم واردات نیز بر کمبود عرضه افزود و هرچند دولت سیزدهم تلاش کرد این فاصله را کمتر کند اما همچنان خودروسازان، مردم و دولت از وضعیت قیمت و بازار خودرو ناراضی هستند و گلایه‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد.

طاهری با بیان اینکه بیشترین نارضایتی مردم از نحوه ثبت‌نام برای خرید خودرو از کارخانه، افزایش قیمت خودرو در زمان تحویل و دیگر کارشکنی‌ها است گفت: با توجه به این مشکلات قانون ساماندهی صنعت خودرو در مجلس یازدهم تصویب شد اما این قانون به درستی اجرا نشد.

نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به ضرورت تولید خودروی اقتصادی، تصریح کرد: هرچند وعده‌های بسیاری برای تولید خودروی اقتصادی داده شده و براساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر بود که خودروسازان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند تا اقشار کم درآمد جامعه نیز بتوانند خودرو خریداری کنند اما کم‌کاری‌های بسیاری در این حوزه مشهود است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست