• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۴-۱۲
  • شناسه خبر: 38825

آغاز به کار انجمن خیرین میراث فرهنگی استان زنجان/ محدودیت منابع مالی کفاف هزینه های مرمت بناهای تاریخی را نمی دهد

محدودیت منابع مالی کفاف فعالیت های مرمتی، بازسازی، احیای اماکن، بناهای تاریخی و میراث‌های ملموس و ناملموس را نمی دهد و ایجاد زمینه مشارکت خیران داخل و خارج کشور مهمترین رویکرد انجمن خیرین میراث فرهنگی است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»آیین آغاز به کار انجمن خیرین میراث فرهنگی استان زنجان برگزار شد.

فریدون فعالی، مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم اظهارکرد: تأمین منابع دولتی برای مرمت، بازسازی، احیای اماکن، بناهای تاریخی و میراث‌های ملموس و ناملموس از اولویت‌های کاری در این وزارتخانه است و منابع دولتی هیچ وقت کفاف این اقدامات را نمی‌دهد.

فعالی گفت: محدودیت منابع مالی کفاف فعالیت های مرمتی، بازسازی، احیای اماکن، بناهای تاریخی و میراث‌های ملموس و ناملموس را نمی دهد.

وی افزود: با بیان اینکه ایجاد زمینه مشارکت خیران داخل و خارج کشور مهمترین رویکرد انجمن خیرین میراث فرهنگی به عنوان سازمان‌های مردم نهاد غیر سیاسی، غیر انتفاعی و غیر دولتی است گفت: ماموریت‌هایی به این انجمن و به عمق تمدن هفت هزار ساله داده شده و تلاش می‌شود این مهم در تمامی شهرها نمود داشته باشد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فراهم سازی زمینه دریافت منابع مالی و یا هدایای اموال منقول و غیر منقول در اختیار دوستدار میراث فرهنگی، تشکیل بانک اطلاعاتی و آماری از خیرین، تشکیل بانک اطلاعاتی از آماری از محوطه‌ها، بناها و بافت‌های تاریخی، اموال منقول و غیر منقول نیازمند، احیا و حفظ نگهداری میراث فرهنگی ناملموس و میراث در خطر و نیازمند پاسداری فوری باید مورد توجه باشد.

فعالی افزود: انجمن خیرین میراث فرهنگی اهدافی از قبیل ایجاد زمینه مشارکت خیرین این حوزه در داخل و خارج از کشور به منظور جلب مشارکت و جذب سرمایه‌های معنوی و مادی جهت حفظ، مرمت و احیای بناهای و محوطه‌ها، بافت‌های تاریخی و فرهنگی میراث طبیعی ثبت شده، مشارکت در راه اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و اموال منقول فرهنگی و تاریخی کشور و سایر موارد مشابه را دنبال می‌کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست