- تاریخ: مرداد ۳۱, ۱۴۰۳
- شناسه خبر: 39163
تنها ۲۰ درصد اقتصاد ایران خصوصی است!
رییس اتاق بازرگانی زنجان گفت: ارتباط پیوسته با رسانه از رویکردهای مهم اتاق بازرگانی زنجان است
به گزارش«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» صمد یوسفیاصل رییس اتاق بازرگانی زنجان در این آیین، ۱۷ مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک و رویکردها و برنامههای اتاق بازرگانی زنجان در دوره جدید بویژه در خصوص ارتباط پیوسته با رسانهها را مورد اشاره قرار داد.
وی با مروری بر ساختار و رویدادهای اتاق بازرگانی زنجان در سنوات گذشته و همچنین با تاکید بر برنامههای آتی این اتاق بازرگانی، کانون بخش خصوصی استان را اتاقی نو، آرام و آزاد با تمرکز بر تعامل مجدانه و قوی با تمامی سازمانها، رسانهها، مدارس، دانشگاهها، نهادهای دولتی و … عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه دوره جدید اتاق بازرگانی زنجان از اردیبهشت سال قبل آغاز شده و در این مدت نیز تلاش بر این بوده است که در کنار رویکردهای اقتصادی و اهداف بنیادی اتاق بازرگانی، ارتباط با رسانهها نیز به شکلهای مختلف برقرار باشد که برگزاری نخستین جشنواره استانی اقتصاد و رسانه و دوره آموزشی با همکاری یونسکو از جملهی این رویدادها بود.
رییس اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد: اقتصاد مملکت ما در مقایسه با بخشهای مختلف جامعه بسیار نحیف است و بخش خصوصی، سهم بسیار کمی از این اقتصاد را دارد و تنها با ۲۰ درصد در حال تکاپو برای حفظ و بهبود فضای اقتصادی است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بسیاری از سفرای ایران در کشورهای مختلف را در زنجان پذیرش کردیم که تقریبا با تمام سفرایی که در طول عمر فعالیت اتاق بازرگانی به زنجان دعوت شدهاند برابری میکند.
صمد یوسفی اصل ادامه داد : زنجان میزبان مهربان با ظرفیتهای اقتصادی بسیار بالا است، بنابراین سفرا و هیاتهای تجاری را باید دعوت و پذیرش کنیم تا این ویژگیهای زنجان را از نزدیک ببینند.
رییس اتاق بازرگانی زنجان همچنین عنوان کرد؛ موضوع آموزش برای اتاق بازرگانی از اهمیت ویژهای برخوردار است و سعی شده است برنامههای آموزشی را برای دانشآموزان، دانشجویان و علاقهمندان به حوزههای اقتصادی تا صاحبان صنایع در خصوص مباحث مختلف تدوین و اجرا نماییم، چرا که نهتنها فرایند آموزش، نسل جدید را برای توسعه فضای اقتصادی در آینده موثر خواهد کرد بلکه امروز نیز فعالان اقتصادی نیاز به ارتقای آگاهی و درک موضوعات و پدیدههای نو دارند.
وی در همین راستا ادامه داد : اگر بهروزرسانی دستگاهها و خطوط تولید اهمیت دارد تردید نکنید که به همین اندازه توسعه نرمافزار مدیریتی نیز قابل توجه و مهم است.
فریدون صدیقی استاد علوم ارتباطات و پیشکسوت روزنامهنگاری در مراسم گفت: سوژههای خبری برای تهیه گزارش باید مفید و راهگشای مشکلات مردم در ابعاد گوناگون باشد.
فریدون صدیقی اضافه کرد: دغدغه معیشت و از دست دادن شغل و نبود ثبات در منزلت و موقعیت شغلی و اجتماعی خبرنگار موجب میشود آنکسی هم که مشغول به کار است ناامید و کمانگیزه باشد.
این روزنامه نگار بر به روز بودن اصحاب رسانه در عصر ارتباطات بین المللی اشاره کرد گفت: خبرنگاران باید با ممارست بیشتر تلاش به صورت حرفهای فعالیت کنند و این دور از دسترس نیست.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از روزنامهنگاران و خبرنگار بر فعالیت کاری خود اشراف دارند اظهارداشت: کار رسانه ۲ چیز است اینکه به نیاز پاسخ بدهد یا نیاز بسازد .
این روزنامه نگار پیشکسوت ادامه داد: متاسفانه برخی خبرنگاران نمی دانند چگونه نیاز بسازند و این به بینش، نیاز دارد .
وی با بیان اینکه باید برای مخاطب نیازسازی کنیم و سوژه بسازیم گفت: این به فکر و انديشه نیاز دارد سوژههای متعددی وجود دارد که گفتوگو با صاحبنظران موجب میشود که موضوعات مختلفی بیابیم .
وی یادآور شد: بیان نظرات کارشناسان و متخصصان هر حوزه در گزارش به ما کمک میکند که محتوایی با ارزش و قابل استناد داشته باشیم.
صدیقی، رمز موفقیت در کار روزنامه نگاری و خبرنگاری را عشق و اعتماد عنوان کرد و افزود:۳۳ درصد اخبار فضای مجازی واهی است و به این موضوع باید توجه کرد. شایان ذکر است در پایان این مراسم از پیشکسوتان و خبرنگاران استان نیز تجلیل بهعمل آمد.