• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۶-۱۹
  • شناسه خبر: 39229

نرخ آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کرده است

معاون استاندار زنجان گفت: با اقدامات و مداخلات صورت گرفته طی سال‌های اخیر در حوزه آسیبهای اجتماعی استان،شاهد کاهش نرخ برخی از آنها در استان هستیم

به گزارش«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: مقام معظم رهبری شخصاً نسبت به آسیب‌های اجتماعی و لزوم کنترل و حل ریشه ای آنها اهتمام دارند لذا این یک مسئله حاکمیتی و فراتر از سیاست‌های بخشی است و همه دستگاه‌های ذیربط باید در چارچوب این راهبرد حرکت نمایند.

رفیعی در جلسه شورای شورای اجتماعی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات موثری در استان صورت گرفته است گفت: کاهش آسیبهای مربوطه و ساماندهی حاشیه نشینی منطبق با مبانی اعتقادی و مبانی انقلابی درخصوص رسیدگی به محرومان و مستضعفان بوده و همسو با عدالت‌ است.

وی به بهره‌گیری کافی از ظرفیت‌های مردمی و جهادی در حوزه کنترل آسیبهای اجتماعی تاکید کرد و افزود: گروه‌های مردمی، انگیزه، شناخت، بهره‌وری و مداخله بهتری در حوزه‌های اجتماعی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه وظیفه دولت؛ سیاست‌گذاری، هدایت و تنظیم گری ، حمایت و تسهیل‌گری و در نهایت نظارت لازم است گفت: در سالهای اخیر با فعالیت گروه های مردمی و جهادی و کمک نهادهای ذیربط، اقدامات مهم و اثربخشی صورت گرفته است.

رفیعی افزود: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی،جلسات هیئت اندیشه ورز به صورت مرتب با حضور کارشناسان ذیربط در کنار دستگاه متولی و نیروهای میدانی هر حوزه، شکل گرفت که نتیجه آن ، شناخت درست مسائل و برنامه ریزی و تقسیم کار مناسب و اصولی برای مداخله در آسیبهای اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه با توجه به شناسایی و اولویت بندی آسیبهای اجتماعی استان، اهم آنها شامل اعتیاد، خودکشی، طلاق، خشونت و حاشیه نشینی است گفت: با ترسیم نقشه راه و پیگیری جدی، شاهد بهبود شرایط و آمارها در اغلب این مسائل هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به شناسایی محلات هدف و نیازها و ایجاد بانک اطلاعاتی از لایه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: نگاه همه جانبه‌ و چند بعدی به مسایل و نیازهای مناطق هدف، اقدام جدی دستگاهها مطابق تکالیف اسناد بالادستی بویژه برنامه هفتم در این خصوص ، بهره‌گیری از ظرفیت حلقه های میانی و نقش قرارگاهی استانداری در ادامه باید جزو الزامات کار مد نظر باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست