• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۷-۰۹
  • شناسه خبر: 39277

نباید مراکز دانشگاهی نسبت به نیازهای مهم و حیاتی کشور بی تفاوت باشند

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان بزرگترین نهاد آموزش عالی کشور فعالیت می کند که زنجیره تعلیم و تربیت را از شیرخوازه گی تا پسا دکترا داراست و هریک از استانها و واحدهای آن ظرف ...

به گزارش«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان بزرگترین نهاد آموزش عالی کشور فعالیت می کند که زنجیره تعلیم و تربیت را از شیرخوازه گی تا پسا دکترا داراست و هریک از استانها و واحدهای آن ظرفیت های ویژه ای دارند که از مزیت های این نهاد شبکه ای است.

دکتر محمدعلی نادی در جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار کرد: نکته مثبت جلسات دفاع از بودجه دانشگاه این بود که ظرفیت های ویژه ی هر استان بطور مشخص توسط مسیولین استان مورد بحث قرار گرفت و توصیه های ریاست محترم دانشگاه نیز شنیده و اکنون می توان این ظرفیت ها را بخوبی شناسایی و در راستای اهداف کشور بکار برد.

وی با اشاره به شناسایی نیازهای استراتژیک کشور در واحدهای دانشگاهی افزود: توجه واحدهای دانشگاهی به مسائل استراتژیک مانند بذر و محصولات کشاورزی برای کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نباید مراکز دانشگاهی نسبت به نیازهای مهم و حیاتی کشور بی تفاوت باشند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی بحث توجه به اصلاح بذر آغاز شد و بعد از سالها به نتیجه رسید و هر چند برخی ها در شروع کار نسبت به این پروژه ذهنیت مثبتی نداشتند. وی ادامه داد: بحث اصلاح بذر نباتات و کشاورزی در زمره تولیدات استراتژیک کشور است و کشور را به سمت استقلال می برد و از نیازهای خارجی بی نیاز می کند و در همه موضوعات و نیازهای استراتژیک باید باقدرت وارد شویم .

نادی با تاکید بر فعالیت دانشگاه در عرصه های مختلف گفت: دانشگاه آزاد اسلامي در بخش های مختلف اداری و سازمانی به سمت چابک سازی و تحول رفت و این روند خواهد توانست دانشگاه را از بحران‌ها رها کند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش تلفیق واقعی آموزش و مهارت و نزدیک کردن آموزش با خط تولید است و باور داریم با روش های تصنعی نمی توانیم به چشم اندازهای ترسیم شده دانشگاه نائل بیاییم. توجه  به زیست بوم هر رشته در پیشرفت استان و بقای رشته ها بسیار موثر است.

وی درون زا کردن فعالیت ها را یکی از راهبردهای دانشگاه عنوان کرد و گفت  :دانشگاه آزاد اسلامي به براساس سند تحول و تعالی خود به سمت اقتصاد درون زا حرکت کرده است و سعی کرده است از وابستگی مطلق به شهریه رهایی پیدا کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامي هیچگونه وابستگی اقتصادی و مالی به دولت ندارد و به همین دلیل‌ برای اداره امور خود به تلاش مضاعف نیز دارد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موفقیت های استان زنجان در موضوعات مختلف تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامي استان زنجان با توجه به مولفه جمعیت و وسعت جغرافیایی توانسته است موفقیت های بزرگی را کسب کند و در بخش مدارس، زنجان را بعنوان یکی از استان های موفق می شناسیم که یکی از این نمودها مدارس علوی و فاطمی است.

نادی یکی دیکر از موفقیت های ملی زنجان را توجه به ساخت مجلس دانش آموزی عنوان کرد و افزود: بحث مجلس دانش آموزی یکی از دستاوردهای خوب زنجان است.

وی با اشاره به افتتاح مدارس سعادت در زنجان گفت: فعالیت مدارس سعادت در استان زنجان انشاءالله بتواند همچون سایر فعالیت ها با قوت و قدرت ادامه پیدا کند و الگویی موفق برای کشور باشد و ما هم تلاش می کنیم با توجه به بسترهای موجود در هر استان در زمینه توسعه کیفی مدارس سعادت فعالیت کنیم.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اهمیت نسل سازی در مقوله تعلیم و تربیت گفت: در نظام تعلیم و تربیت باید نسل سازی کرد و اگر نتوانیم در نسل سازی موفق شویم برای مان نسل تربیت خواهند کرد و مدارس سعادت می تواند الگوی خوبی در نظام تعلیم تربیت باشد.

در پایان این مراسم که در محل سالن شهید سلیمانی واحد زنجان برگزار شد ابوالفضل مقدم بعنوان معاون هماهنگی و برنامه ریزی، مهدی بازرگانی بعنوان معاون توسعه و مدیریت منابع و مجتبی صلوتی بعنوان معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان معرفی شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست