• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۷-۱۴
  • شناسه خبر: 39300

توسعه عدالت اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود

استاندار زنجان گفت: توسعه عدالت اجتماعی یکی از راهکارها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی می باشد.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی در جلسه شورای اجتماعی اظهار کرد: این روزها ترکیبی از غم و اندوه و شادی در کشور حاکم است، غم و اندوه مردم از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان و از دست دادن جمعی از کارگران معدن طبس و شادی مردم نیز مربوط به عملیات موفق وعده صادق ۲ است.

وی با بیان اینکه کشور ایران همواره حامی مظلومان در اقصی نقاط جهان بوده است، گفت: تمامی هزینه‌هایی که کشور ما بعد از انقلاب اسلامی پرداخته، برای حفظ استقلال کشور بوده است.

افشارچی با بیان اینکه توکل بر خدا همواره گره‌گشای کارها و اقدامات است، خاطر نشان کرد: یاری و نصرت الهی نیز در گرو کارهایی نظیر دفاع از مظلوم است و از طرفی باید باور خود را به وعده الهی بیش از گذشته تقویت کنیم.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه نگاه کلان به اقدامات استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی مثبت بوده است، گفت: مسیر کلی کار در طی سه سال گذشته بر اساس برنامه ریزی بود. یک سری از شاخص های رسمی مراجع رسمی کشور را در نظر گرفتیم، بخشی از این شاخص ها به عملکرد استان بستگی دارد و بخشی به حرکت کلی سیاسی اقتصادی کشور دارد.

وی با اشاره به شاخص های حوزه اقتصادی، گفت: با توجه به تحریم ها باید به سمت افزایش تولید ناخالص داخلی از محل سرمایه‌گذاری حرکت کنیم و این را در استان انجام دادیم.

این مسئول با بیان اینکه این استان در بسیاری از شاخص های اقتصادی نظیر نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار در مقایسه با نرخ کشوری عملکرد خوبی داشته است، گفت: برای اولین بار شاخص نسبت درآمد به هزینه استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر رفت.

استاندار زنجان با بیان اینکه آن چیزی که در سه سال گذشته اتفاق افتاده است کلان حرکت مثبت بوده است، افزود: اما برخی مسائل نیاز به برنامه‌ریزی درازمدت دارد، خیلی از مسائل را اگر به‌صورت ریشه‌ای ارزیابی کنیم باید عدالت رعایت می‌شد که در پی آن هم مشکلات مربوط به آسیب‌های اجتماعی هم حل می‌شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سه سال گذشته در استان شاخص‌ها به سمت مثبت حرکت کرده اما جای کار زیاد است، افزود: مثلاً در سه سال گذشته اقبال ویژه‌ای از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یا از کتابخانه‌های استان صورت‌گرفته است.

وی با یاد‌آوری راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ گفت: با راه‌اندازی این کمپ به‌شدت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی مثل کودک‌آزاری و یا همسرآزاری و یا موضوع طلاق و… خواهیم بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست