• تاریخ: تیر ۱۴, ۱۴۰۲
  • شناسه خبر: 33381

دستگاه های اجرایی باید خدمات بیمه ای را مثل کارمندان به بازنشستگان هم ارائه کنند/ افزایش ثبت نام های ورزشی در خانه امید بازنشستگان زنجان

طبق ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری دستگاه های اجرایی باید خدمات بیمه ای را مثل کارمندان به بازنشستگان هم ارائه کنند و این یکی از مطالبات مهم بازنشستگان است.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» میرهادی موسوی مدیرعامل صندوق بازنشستگی استان زنجان در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲هزار نفر عضو صندوق بازنشستگی استان زنجان هستند و بیشترین تعداد بازنشستگان مربوط به آموزش و پرورش و بعد دانشگاه علوم پزشکی و راه آهن است.

موسوی گفت: ۱۲هزار و ‌۸۰۲ نفر تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش استان، ۲هزار و ۳۹۴نفر تعداد بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی زنجان و ۲هزار و ۱۰۰ نفر تعداد بازنشستگان راه آهن شمالغرب استان تا به امروز است.

وی با بیان اینکه سال گذشته وام ضروری به مبلغ ۱۵میلیون تومان به ۳هزار و ۷۶۶نفر پرداخت شده که امسال این مبلغ به ۳۰میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. گفت: قبلا فقط یکبار در سال امکان ثبت نام و قرعه کشی وجود داشت که امسال برای اولین بار ثبت نام و قرعه کشی هرماه انجام میشود .

موسوی با بیان اینکه ۱۸تیر روز خانواده و تکریم بازنشستگان از بازنشستگان منتخب در ۶حوزه از جمله فرهنگ و هنر، ورزش و تندرستی، کارآفرینی، ایثار و فداکاری که از طریق دستگاههای اجرایی معرفی شده اند تجلیل خواهند شد.همچنین از ورزشکارانی که در ۸ رشته شرکت حائز رتبه های اول تا سوم شده اند نیز تجلیل خواهند شد.

وی در خصوص سرانه بیمه تکمیلی نیز با بیان اینکه سرانه بیمه تکمیلی سال گذشته ۴۵هزار تومان بود که امسال ۶۵هزار تومان شده است گفت: طبق ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری دستگاه های اجرایی باید خدمات بیمه ای را مثل کارمندان به بازنشستگان هم ارائه کنند و این یکی از مطالبات مهم بازنشستگان است.

موسوی با بیان اینکه سقف و کف دریافتی بازنشستگان ۳۰میلیون و ۷میلیون تومان است گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه و قضات بیشترین دریافتی بازنشستگی را دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی استان زنجان با اشاره به وام پایان نامه فرزندان بازنشستگان نیز گفت: فرزندان بازنشستگان برای دریافت این وام می توانند در سایت صندوق ثبت نام کنند.

وی در خصوص سرمایه گذاری های صندوق بازنشستگی کشور نیز گفت: شرکت شیرپگاه که مالکیت آن با صندوق بازنشستگی است،همچنین شرکت ایرانگردی و جهانگردی و کارخانه سیمان زنجان و شرکت نخ تایر که ۴۹درصد سهام آن مربوط به صندوق بازنشستگی کشوری است از جمله سرمایه گذاری های صندوق هستند.

ضرغام مدیراجرایی خانه امید بازنشستگان نیز در این جلسه با بیان اینکه خانه امید از سال ۱۳۹۰تاسیس شده گفت: درخانه امید بازنشستگان، همه خدمات صندوق بازنشستگی به صورت الکترونیک ارائه میشود و همچنین ویزیت رایگان توسط پزشک عمومی دو روز در هفته از بازنشستگان انجام میشود.

وی گفت: علاوه بر حضورپزشک عمومی، ست های ورزشی، کتابخانه، سالن نمایش و سفرهای سیاحتی و زیارتی ، ارائه فرم کسر اقساط و خدمات دیگر و مسائل مربوط به امور بازنشستگان ارائه میشود که علاوه بر کانونهای بازنشستگی هردستگاه ، خانه امید نیز متعلق به همه بازنشستگان است.

ضرغام با بیان اینکه سال گذشته ثبت نام های ورزشی بازنشستگان ۲۰درصد افزایش داشته است گفت: فلسفه ورزش و جشنواره های ورزشی ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بازنشستگان است و همینطور دورهمی ها و تورهای گردشگری و جشنواره ها افزایش روحیه نشاط را در بازنشستگان دنبال می کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست