• تاریخ: خرداد ۲۴, ۱۴۰۳
  • شناسه خبر: 38499

به محض استهلاک صنایع سرب و روی، انتقال آن انجام خواهد شد/ سرمایه گذاری در معدن باید جایگزین نفت شود

انتقال صنایع روی زمان براست، ولی به محض استهلاک هر صنعت، مجوز توسعه آن داده نخواهد شد تا انتقال آن انجام شود. در همه جای دنیا هم همین کار را می کنند.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی، استاندار زنجان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه همه ما بخشی از حاکمیت هستیم و مردم همه ما را با هم می بینند گفت: برخی از ما در کسوت نمایندگی و بخشی دیگر در حوزه اجرایی وظیفه داریم .

افشارچی گفت: تعیین تکلیف سرب و روی یکی خواست استانی است و جایابی این صنعت  در زنجان از ابتدا درست نبوده است، جلسات متعددی در این خصوص داشتیم که تمام جوانب را در نظر گرفتیم، ضمن اینکه در این مدت نسبت به عدم توسعه صنعت سروب وروی در استان تصمیم گرفتیم .

وی افزود: انتقال صنایع روی زمان براست ،ولی به محض استهلاک هر صنعت، مجوز توسعه آن داده نخواهد شد و انتقال آن انجام خواهد شد. در همه جای دنیا هم همین کار را می کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ناگزیر است که در سال های آینده تولید ناخالص داخلی خود را افزایش دهد گفت: تولید ناخالص داخلی کشور بر مبنای نفت شکل گرفته است که باید این الگو عوض شود و سرمایه گذاری در معدن باید جایگزین آن شود. طبق فرمایش رهبری هم باید به سمت سرمایه گذاری در اکتشاف و استخراج معادن برویم

افشارچی گفت: یکی از اقدامات  ما در این زمینه نیز برگرداندن حقوق دولتی معادن بود که سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برگردانده شد و  نود درصد این مبلغ در ماهنشان هزینه شد. قانوناً هم این پول حق ما است و طبق قانون باید در استان خرج شود .

وی افزود:  قطعا اگر حقوق دولتی معادن دریافت شود هم به توسعه یافتگی استان و شهر کمک می کند و در عین حال از معادن هم استفاده می کنیم و نگرانی ها از این توسعه معادن هم برطرف می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست