• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۳-۳۱
  • شناسه خبر: 38636

امسال ۱۷۰طرح آبرسانی روستایی در زنجان به بهره برداری می رسد

۲۷۰ پروژه آبرسانی روستایی در استان زنجان در برنامه اجرا قرار دارد که ۱۷۰ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علی محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت سیزدهم آبرسانی به ۵۱۰ روستا در استان زنجان در برنامه قرار گرفت که تا کنون ۲۳۰ روستا آبرسانی شده و ۲۸۰ روستا نیز در نوبت آبرسانی قرار دارند.

نادرخانی گفت: به دلیل تغییر وضعیت بارش ها و کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری تعداد ۵۰ روستا نیز به ۲۸۰ روستای نیازمند آبرسانی در استان افزوده شده که با برنامه ریزی های انجام شده در کوتاه مدت و میان مدت مشکل آب آشامیدنی این روستاها حل خواهد شد.

وی افزود: این ۳۳۰ روستا در چهار اولویت روستاهای دارای مشکل دائمی، فصلی، روستاهای فاقد تاسیسات و روستاهای دارای شبکه فرسوده، آبرسانی می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه ۲۷۰ پروژه آبرسانی روستایی در استان زنجان در برنامه اجرا قرار دارد که ۱۷۰ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد گفت: از مجموع ۲۱ شهر استان ۸ شهر دارای تنش آبی بودند،با حفر و تجهیز ۳۵ حلقه چاه طی سال گذشته و امسال، مشکل تنش آبی در این شهرها برطرف شد.

نادرخانی گفت: علیرغم کاهش ورودی آب به سدهای استان با مدیریت تقاضا به جای مدیریت تامین، بخش عمده ای از مشکل کم آبی در شهرها و روستاهای استان رفع شده که با استمرار این روند شاهد کاهش بیشتر مشکلات در این بخش خواهیم بود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست