• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۴-۰۳
  • شناسه خبر: 38673

به دلیل عدم رشد متوازن اقتصادی؛ شرق زنجان کمبود نیرو وغرب زنجان بیکاری دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به لزوم رشد متوازن اقتصادی در استان گفت: زنجان جزو استان‌های با نرخ پایین بیکاری است ولی این وضعیت در غرب و شرق زنجان متفاوت است چرا که شرق کمبود نیرو و غرب زنجان بیکاری دار ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید گلشنی منفرد،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در نشست خبری اظهار کرد: رشد اقتصادی سال‌جاری در بخش صنعت ۱۰ درصد و در راستای جبران عقب‌ماندگی احتمالی در بخش‌های دیگر پیش‌بینی شده است و در این راستا احیای واحدهای راکد هم در دستور کار قرار داشت که موفقبت‌هایی هم حاصل شد.

گلشنی با تاکید بر تحقق جذب ۶۰ میلیون دلاری از سرمایه‌گذاری مصوب ۱۵۰ میلیون دلاری در سال گذشته گفت: این برنامه‌ریزی در بخش جذب سرمایه‌گذاری داخلی هم انجام شده است.

وی افزود: اقدامات هشت‌گانه در این مدت انجام شد که عدالت اقتصادی، توسعه و توازن اقتصادی، توسعه صنایع و ایجاد زنجیره ارزش از جمله این برنامه‌ها بود.

گلشنی با بیان اینکه تعداد معادن دارای پروانه به نام اشخاص ۴۶۰ واحد است گفت: در زمان آغاز کار من از بین این تعداد ۱۰۹ واحد فعال بودند که با اقدامات انجام شده تعداد آن‌ها به حدود۲۰۰ واحد رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به لزوم رشد متوازن اقتصادی در استان گفت: زنجان جزو استان‌های با نرخ پایین بیکاری است ولی این وضعیت در غرب و شرق زنجان متفاوت است چرا که شرق کمبود نیرو و غرب زنجان بیکاری دارد.

مجید گلشنی با بیان اینکه ابطال پروانه و سلب صلاحیت قبلا در اختیار استان بود ولی بعد از رای دیوان در اختیار شورای عالی معادن قرار گرفته استافزود: اقداماتی برای ساماندهی بخش رها شده اکتشاف معادن و همچنین به‌روز شدن ضمانتنامه‌ها انجام شده است و همینطور حداقل ۴۰ اخطار به صاحبان معادن غیر فعال صادر شده است.

وی در خصوص اصناف نیز گفت: ارتباط با اصناف یک شمشیر دولبه است. در زمان فعالیت در این سمت، وضعیت فعالیت اتحادیه‌ها تعیین تکلیف شده‌ و مشکلات موجود برای رئیس اصناف هم طی چند مرحله بررسی و در نهایت با کنار رفتن یکی از دو عضوی که رای مساوی با هم داشتند تعیین تکلیف شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه میزان صادرات استان بر سه مبنای تولید، گمرک و کارت بازرگانی مورد بررسی قرار گرفته است گفت: در بخش تولید، صادرات کاهشی نداشته ولی در بخش گمرک روند کاهشی بوده که دلیل آن بخشنامه‌های ابلاغی از بانک مرکزی و همچنین وزارت صمت است ضمن اینکه کاهش قیمت جهانی هم در کاهش صادرات موثر بوده است.

گلشنی در خصوص واگذاری پسماند روی نیز گفت:طی چند سال گذشته هیچ جواز مجوز فعالیت برای واحد روی در زنجان صادر نشده، هر چند این صادر نشدن مجوز توسعه جای افتخار ندارد، ولی صدور این نوع مجوز در این مقطع نیاز به حل و فصل مسائل محیط زیستی آن دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست