• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۴-۰۴
  • شناسه خبر: 38700

کشور درگیر مشکلاتی است که درمناظرات انتخاباتی هیچ کس به آن اشاره نکرد/ آیت اله رییسی به این راحتی ها تکرار نخواهد شد

کشور درگیر مشکلاتی است که در هیچ یک از مناظرات هیچ کدام از آقایان به آن اشاره نکردند. خیلی از مسائلی که باید به طور ویژه برای آن فکر کرد از جمله ناترازی انرژی و بودجه مطرح که مطرح نمی شود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی،؛ استاندار زنجان در شورای اداری استان اظهار کرد: در برنامه ها و گفت و گوهایی که درخصوص تبلیغات و مناظرات انتخابات برگزار شد، موضوعاتی گفته شد که باید در مورد آن حرف بزنیم.

افشارچی گفت: رنگ و بوی اقدامات انجام شده در استان مشخص است.

وی افزود: کشور درگیر مشکلاتی است که در هیچ یک از مناظرات هیچ کدام از آقایان به آن اشاره نکردند. خیلی از مسائلی که باید به طور ویژه برای آن فکر کرد از جمله ناترازی انرژی و بودجه.

استاندار زنجان با بیان اینکه ناترازی بودجه به دلیل تمرکز بر نفت است گفت: در طول خدمت دولت، حجم سرمایه گذاری را بالا برد که جایگزینی برای نفت باشد مثل مالیات.

افشارچی گفت: سال گذشته ۷هزار میلیارد مالیات اخذ شد که فقط ۴۵٠میلیارد تومان آن از کارمندان بود و ۳۵٠هزار میلیارد تومان از صنایع و اصناف بود. باید حجم سرمایه گذاری را بالا ببریم که مالیات افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه خراب کردن اقتصاد کار یک شب است و ساختن آن کار چندسال است گفت: در این سه سال سرمایه گذاری خارجی در زنجان ۱۳۱میلیون و ۷۱٠هزار دلار انجام شد.

استاندار زنجان افزود: در ناترازی انرژی همه شاهد هستیم که چقدر به دنبال گسترش انرژی های پاک هستیم و برای آن سرمایه گذاری کرده ایم. فرق می کند با کسی که می گفت نیروگاه نمی سازیم. در حالی که باید زیرساخت توسعه را به نوع دیگری فراهم کرد.

افشارچی گفت: تمام کشور به یک شکلی مشکل آبرسانی دارد. در زنجان تا آخرسال ۲سد بزرگ تکمیل و به آبگیری می رسد.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت معیشت مردم میشود، مشکل فقط پایین آمدن تورم نیست گفت: همه می دانیم که یک بانک در کشور به تنهایی با تولید و خلق پول ۶/۷ درصد به تورم اضافه کرده بود. این ناترازی بانکهاست که باید کنترل شود که سالها طول می کشد. با این حال در سال ۱۴٠٠، تورم در استان ۴۵درصد بود الان به ۳۶درصد رسیده است. یعنی ۱٠ درصد کاهش.

افشارچی تاکید کرد: بخشی از معیشت مردم مسکن است. سخت ترین دوره راه و شهرسازی استان در این دو سال و نیم بود که پروژه نهضت ملی مسکن باید ساماندهی می شد.۴۵٠میلیارد تومان فقط برای زیرساخت های پروژه های نهضت ملی مسکن هزینه شد.

وی با بیان اینکه در مورد اشتغال، استان دوم کشور در حجم مالی احیای واحدهای صنعتی هستیم افزود: در حال حاضر ۱هزار و ۲۴۷ اشتغال فناورانه در استان داریم. در سال ۱۴٠٠حدود ۳ میلیارد تومان موجودی صندوق فناورانه و دانش بنیان استان بود و الان ۱٠۳میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان وام دادیم.

استاندار زنجان تاکید کرد: تمام این اقدامات در مسیر ساختن ایران قوی است که به آن نیاز داریم.هرکاری که برای گشایش انجام می شود باید مقدمات آن در داخل کشور باشد و از محل ایجاد رضایت مردم شروع شود.

وی افزود: در دولت، شخصی مثل آیت اله رییسی به این راحتی ها تکرار نخواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست