• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۴-۱۴
  • شناسه خبر: 38841

سال گذشته سال سختی برای صنعتگران بود

سال گذشته سال سختی برای صنعتگران بود و این سختی با سیاست‌های انقباضی بانک‌ها افزایش یافته است.شدت وصول مالیات و رفتار نادرست بانک مرکزی از دیگر مشکلات حوزه صنعت بود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» صمدیوسفی اصل، رئیس اتاق صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در آیین تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و اصناف استان زنجان اظهارکرد: سال گذشته سال سختی برای صنعتگران بود و این سختی با سیاست‌های انقباضی بانک‌ها افزایش یافته است.

یوسفی اصل گفت: همچنین شدت وصول مالیات و رفتار نادرست بانک مرکزی از دیگر مشکلات حوزه صنعت بود.

وی افزود: خواسته فعالان اقتصادی، صنعت‌گران و تولیدکنندگان که البته خواسته زیادی هم نیست این است که  هرگونه تغییر و تصمیم جدید چه در حوزه بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و … بایستی با درنظر گرفتن فرصتی برای  فعالان اقتصادی باشد.

یوسفی اصل با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سنوات قبل‌تر از ویژگی و تفاوت‌های خاصی برخوردار بود به طوری که کلیه صاحبان صنایع نسبت به آن مسایل و مشکلات اتفاق‌نظر داشتتند گفت: به ویژه رفتار انقباضی بانک‌ها با رویکردهای محدودکننده و بدون برنامه‌ریزی و بدون درنظر گرفتن هیچ‌گونه فرصتی برای بنگاه‌های اقتصادی، وصول مالیات‌های سنگین و رفتار نادرست بانک مرکزی در خصوص موضوعات ارزی بود که حجم صادرات کشور را نیز در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی مواجه کرد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان افزود: ۴ ماه از سال جاری را پشت سر گذاشته‌ایم و دولت جدید نیز قطعا برای ۴ ماه آینده درگیر انتخاب کابینه و وزرای خود خواهد بود بنابراین با عبور از دو سوم سال، منتظر انتفاق تازه‌ای نیستیم و در مجموع، برآوردها و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که امسال نیز تکرار سال قبل است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست