• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۷-۱۴
  • شناسه خبر: 39297

کنگره ملی «مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی» در زنجان برگزار می شود

کنگره ملی "مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی" با شرکت بیش از ۱۵۰ نفرولوژیست (متخصص بیماری‌های کلیوی) از سراسر کشور و باحضور اساتید برجسته کشوری و بین‌المللی با مشارکت انجمن نفرولوژی ایران و دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شو ...

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: این کنگره در ۳ روز از ۱۸ تا ۲۰ مهرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار می‌شود و طی آن ۴۵ سخنران به سخنرانی و ارائه مقالات و پژوهش‌های خود می‌پردازند.

ایوب پزشکی،نفرولوژی را رشته‌ای وسیع و گسترده توصیف کرد و افزود: به جرات می‌توان گفت نفرولوژی گسترده‌ترین رشته‌ی فوق‌تخصصی در بین همه‌ی رشته‌ها و حتی زیرگروه‌های داخلی است. همکاران هر انجمن علمی برای بهرمندی از دستاوردهای روز علمی ارتقا و نشر تحقیقات خود هر سال یکبار در قالب سمینار یا کنگره دور هم جمع می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند، دچار اختلال در کارکرد کلیه یا اختلالات الکترولیتی یا اختلالات اسید و باز می‌شوند و از همین رو مراقبت‌های ویژه بدون حضور متخصصان آی‌سی‌یو، متخصصان ریه و متخصصان نفرولوژی معنا ندارد و به همین دلیل در این کنگره از سخنرانان و متخصصان سایر رشته‌ها برای فراگیری نحوه‌ی ایجاد تعامل در درمان بیماران تحت مراقبت‌های ویژه، بهره‌ خواهیم گرفت.

دبیر برگزاری کنگره ملی «مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی» با بیان اینکه در حین برگزاری کنگره ملی “مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی” نمایشگاهی از دستاوردهای دارویی و تجهیزات پزشکی مرتبط با نفرولوژی دایر خواهد شد، گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای ارتباط متقابل بین متخصصان و شرکت‌های تولید و پخش دارو و تجهیزات پزشکی است و طی آن، زمینه‌ی رقابت بین این شرکت‌ها فراهم شده و محصولات آنان به متخصصان معرفی می‌شود.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کنگره‌ی ملی در زنجان، اظهار امیدواری کرد: این رویداد فرصتی برای ارتقای علمی شرکت‌کنندگان و همچنین زمینه‌ای برای انتقال فرهنگ زنجان و نشان دادن نقاط قوت سیاحتی و گردشگری این استان باشد.

گفتنی است؛ کنگره ملی «مراقبت‌های ویژه و نفرولوژی»با شرکت بیش از ۱۵۰ نفرولوژیست (متخصص بیماری‌های کلیوی) از سراسر کشور و باحضور اساتید برجسته کشوری و بین‌المللی با مشارکت انجمن نفرولوژی ایران و دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست