• تاریخ: آبان ۲, ۱۳۹۶
  • شناسه خبر: 6374

یکی از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها، مدیریت افکار عمومی است

پیام ملّت– سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها، مدیریت افکار عمومی است. ادریس سالاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی روابط‌عمومی تعاون روستایی ...

پیام ملّت سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها، مدیریت افکار عمومی است.

ادریس سالاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی روابط‌عمومی تعاون روستایی منطقه ۵ کشور، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها، مدیریت افکار عمومی است، گفت: روابط‌عمومی بخش‌های مختلف در استان به منظور حفظ بزرگ‌ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی که اعتماد مردمی و عمومی است، باید به صورت مستمر، گزارش‌دهی فعالیت‌ها و خدمات و پاسخ‌گویی لازم به افکار عمومی را داشته باشند.

وی اظهار کرد: همه مسئولینی که در حوزه مدیریتی حضور دارند، برای موفقیت باید تلاش کنند تا از ابزارهای رسانه‌ای موجود از جمله ابزارهای سنتی مانند رادیو، تلویزیون، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و تکنولوژی‌های نوین همانند گوشی‌های هوشمند و فضاهای مجازی به منظور اقناع مخاطبان خود استفاده کنند؛ چرا که گزارش‌دهی و پاسخ‌گویی مستمر به افکار عمومی می‌تواند یکی از آیتم‌های مؤثر در جلب اعتماد عمومی باشد.

این مسئول با اشاره به فعالیت کانال‌های تلگرامی با تعداد اعضای فراوان در فضای مجازی، ادامه داد: فعالیت در کانال‌های تلگرامی، فرصتی است تا با استفاده از آن به صورت تمام‌وقت و آنلاین، مجموعه‌ای از خدماتی که در بخش‌های مختلف نظام انجام می‌شود و نیز خدمات انجام شده توسط کارکنان دولت و مسئولان مختلف، به اطلاع مردم رسانده شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر انتقادی در رسانه‌ها منتشر می‌شود، این امر به معنای تضعیف یک سازمان و نهاد است، ابراز کرد: این در حالی است که اگر امروز در دنیا، انتقادی از یک سازمان صورت می‌گیرد، این امر به معنی این است که سیستم سازمان، دچار مشکل شده و در این حالت، بهترین امکان از سوی منتقدین فراهم شده تا بدون کوچک‌ترین هزینه‌ای، سیستم اصلاح شود. اگر هم انتقادی وارد نیست، بهترین فرصت برای ارائه توضیح و عملکرد سازمان‌ها توسط منتقدین فراهم شده که باید به نحو مطلوبی از آن بهره برد.

سرپرست اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان، با اشاره به تلاش سازمان‌های موفق و بزرگ دنیا به منظور اختصاص بخشی از فعالیت‌های خود به حوزه افکارسنجی و دریافت انتقادات و اشکالات سازمانی، عنوان کرد: ضروری است تا در کشور با بهره‌گیری از این مزیت، تلاش‌هایی صورت گیرد تا از انتقادات موجود، به نحو مطلوبی در بهبود شاخص‌ها و ارتقای بهره‌وری سیستم استفاده شود.

سالاری، لزوم عذرخواهی از افکار عمومی در برخی مواقع را یادآور شد و گفت: رفتار صادقانه با افکار عمومی، می‌تواند اثر مطلوبی بر نگاه مردم به مدیریت داشته باشد؛ به گونه‌ای که با جلب رضایت ارباب‌رجوع و خدمت‌گزاری هرچه بیشتر به آن‌ها، می‌توان مشکلات مدیریتی را حل کرد و با این کار، عملاً افکار عمومی، نقاط ضعف و محدودیت‌هایی را که ممکن است در سازمان‌ها وجود داشته باشد، درک می‌کند.

وی، توجه به جلب رضایت ارباب‌رجوع در سیستم کاری سازمان‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: باید تلاش شود تا افرادی که به یک سیستم مراجعه می‌کنند و به خدمات آن سیستم نیاز دارند، بالاترین میزان رضایت‌مندی را از عملکرد آن داشته باشند. همچنین به نظر می‌رسد برای بهبود عملکرد سازمان‌ها، باید فضایی ایجاد شود تا مردم بتوانند انتقادات خود را در زمینه‌های گوناگون مطرح کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه روابط‌عمومی‌ها گوش، چشم و زبان سازمان‌ها هستند، اظهار کرد: روابط‌عمومی‌ها باید تلاش کنند واقعیت سازمان‌ها و عملکرد و خدمات مدیران را به مردم منتقل کنند و به نوعی، پل ارتباطی میان سازمان و مردم باشند؛ به گونه‌ای که یک روابط‌عمومی خوب می‌تواند به عنوان یک مشاور صادق، در کنار مدیران قرار گیرد و در جهت پیشبرد اهداف سازمانی، نقش مؤثری ایفا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت روستایی استان، ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: بالا بودن میانگین جمعیت روستایی، یکی از مزیت‌های استان محسوب می‌شود؛ چرا که علی‌رغم اینکه در دهه‌های مختلف، جمعیت فراوانی از روستاها به شهرها مهاجرت کردند، اما استان زنجان توانسته است بخش زیادی از جمعیت روستانشین خود را حفظ کند و این امر، یکی از نقاط قوت استان در تولید محصولات کشاورزی است.

سرپرست اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری زنجان، با اشاره به برگزاری جشنواره روستا در زنجان، یادآور شد: در این جشنواره، روستا نشینان از تمام مناطق استان شرکت کردند و تولیدات روستایی، سنت‌ها، آیین‌ها، موسیقی و انواع فرهنگ‌های سنتی مناطق روستایی خود را عرضه کردند؛ به گونه‌ای که این جشنواره، بازتاب خوبی در استان داشت و مردم مناطق روستایی استان با معرفی و تبلیغ مناسب این جشنواره در سطح ملی در سال‌های آینده، می‌توانند با معرفی ظرفیت‌های موجود در روستاها، به عنوان یک پدیده در جذب گردشگر، درآمدزایی مناسب و پایداری برای استان ایجاد کند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست