• تاریخ: دی ۲۱, ۱۳۹۸
  • شناسه خبر: 12517

سردار حاجی زاده : مقصریم

پیام ملّت – فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرد: بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم. نشست خبری سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی آغاز شده است بعد از شنیدن خ ...

پیام ملّت – فرمانده هوافضای سپاه اعلام کرد: بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم.

بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم / گردن ما از مو باریک‌تر است؛ هر تصمیمی مسئولان بگیریم مطیع اجرای آن هستیم

نشست خبری سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی آغاز شده است

بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم

ای کاش می‌مردم و چنین سانحه‌ای را شاهد نبودم

ما یک عمر خودمان را پیش‌مرگ مردم کردیم

گردن ما از مو باریک‌تر است و هر تصمیمی مسئولان بگیریم مطیع اجرای آن هستیم

بیش از یک هفته شرایط منطقه و التهابات منطقه و احتمال درگیری نسبت به سالهای گذشته شاید از ابتدای انقلاب بی سابقه بود و احتمال درگیری بالا بود

نیروهای هر دو طرف در آماده باش صددرصد بودند بخصوص که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند ۵۲ نقطه در ایران را می‌زنند. برای همین همه‌ی یگان‌های آفندی و پدافندی در آماده باش صددرصد بودند

آنچه در بررسی‌های ما انجام شد شب حادثه وضعیت آمادگی را در سطح جنگی قرار دادند و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود.

در این شرایط تعدادی از سامانه‌های پدافندی به رینگ پدافند تهران اضافه شد. یعنی اولین سامانه‌های که در محدوده‌ی غرب تهران مستقر می‌شود، این حادثه توسط آن رقم خورده است

در چندین مرحله بالاترین سطح آماده باش به همه‌ی شبکه تاکید می‌شود و همه سامانه‌های پدافندی در بالاترین سطح آمادگی به سر می‌بردند

در چندین مرحله به همه‌ی سامانه‌ها اعلام می‌شود که موشکهای کروزی به سمت کشور شلیک شده و آماده باشند.

سامانه‌ها در بالاترین سطح آمادگی بودند یعنی فقط کافی است یک شستی را شما فشار بدهید.

مصاحبه‌ای هم با این اپراتور انجام شده که پخش خواهد شد و او اظهار می‌کند که ما چندین بار درخواست کردیم که آسمان کشور از پروازها متوقف شود یعنی اصطلاحاً «کلیر» شود.

در آن لحظاتی که این اتفاق می‌افتد این سامانه مواجه می‌شود با هدفی در ۱۹ کیلومتری که «کروز» تشخیص داده می‌شود

باتوجه با اطلاعاتی که به اپراتور داده بودند که شرایط جنگی است و موشک کروز شلیک شده، او این هواپیما را کروز تشخیص داده؛ او موظف بوده تماس بگیرد و تاییده بگیرد و خبط اپراتور هم از همین نقطه است منتها در آن شرایط گویا شبکه ارتباطی او با اختلال مواجه شده بود او ده ثانیه فرصت داشته که تصمیم بگیرد که بزند و می‌توانسته نزند و در این شرایط این تصمیم بد را می‌گیرد

صبح چهارشنبه از حادثه مطلع شدم و حدسم این بود که هواپیمای خود را زدیم

ستاد کل نیروهای مسلح درباره این حادثه، قرنطیه کرده بود (به لحاظ اطلاع رسانی)

صبح جمعه همه مشخص شد.من در اولین ساعت هایی که مطلع شدم (صبح چهارشنبه) به مقامات بالاترم اطلاع دادم مقامات هواپیمایی کشوری تقصیر ندارند ما تقصیر داریم

هواپیما در مسیر خود بوده است

خطا در مجموعه نیروهای مسلح است و هواپیمایی کشوری هیچ تقصیری ندارد

در بحث سقوط هواپیمای اوکرایتی، در بخش هواپیمایی و دولتی هیچ قصوری نبوده و هر تقصیری هست متوجه ما نیروهای مسلح است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست