• تاریخ: اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹
  • شناسه خبر: 15361

تأمین کمک هزینه ۱۱۰ کارگر زن سرپرست خانوار و بد سرپرست

پیام ملّت- مدیرکل امور بانوان و استانداری زنجان گفت: در پی شیوع بیماری ویروسی کرونا، حمایت و تأمین کمک هزینه ۱۱۰ نفر از کارگران زن سرپرست خانوار و بد سرپرست تحت پوشش موسسات خیریه صورت گرفت.

ماهرخ بلوری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: : حمایت و تأمین کمک هزینه ۱۱۰ نفر از کارگران زن سرپرست خانوار و بد سرپرست تحت پوشش موسسات خیریه ای که برای کار خدماتی در ایام قبل از عید و جهت کمک در نظافت و خانه تکانی برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته بود، اما به علت بحران کرونا متقاضیان از درخواست خود انصراف دادند، صورت گرفت.

وی از راه اندازی کارگاه تولیدی و شناسایی، معرفی و جذب ۳۵۰ نفر جهت اشتغال با اولویت زنان سرپرست خانوار خبر داد و افزود: این امر در قالب زنجیره آموزش، تولید، بازاریابی و بازاررسانی صورت گرفت.

مدیرکل امور بانوان و استانداری زنجان ادامه داد: لازم به ذکر است که دلجویی، تأمین غذا و پک های بهداشتی ۵۰ نفر از زنان سالمند، بی سرپرست و نیازمند توسط زنان خیّر زنجانی از ابتدای اعلام کرونا نیز صورت گرفته است.

بلوری تأکید کرد: تهیه ۵۰ کلیپ آموزشی و اطلاع رسانی مجازی، برگزاری مسابقات مجازی آشپزی و عکاسی با عنوان گفتگوی بین نسلی (خانواده)، اجرای برنامه های شاد، آموزش گل های آپارتمانی به صورت مجازی، تهیه و تدوین پیک امید برای کودکان و نوجوانان در حوزه قصه گویی، نقاشی و داستان های کوتاه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آگاه سازی و اقناع افراد کم اطلاع و سهل انگار با عنوان «باهم کرونا را شکست می دهیم با در خانه ماندن و نه به شرکت در مراسمات تجمعی» صورت گرفته است.

وی در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: توزیع اقلام بهداشتی، خوراکی، آموزش های آگاهی بخش برای مقابله با کرونا به ۳ هزار و ۸۵۵ نفر از خانواده های کودکان کار و پرداخت ۱۱۰ کمک هزینه مالی به زنان و سالمندان سرپرست خانوار نیازمندی که از بحران کرونا به نوعی آسیب دیده بودند صورت گرفت.

 مدیرکل امور بانوان و استانداری زنجان یادآور شد: ارسال پک های میان وعده شامل شیر، بسکوییت و میوه از محل مشارکت های مردمی برای کادر درمانی و خدماتی به صورت روزانه ۲۸۰ بسته، ارایه ۳ تب سنج دیجیتالی به بیمارستان ولیعصر و ترغیب و تشویق بانوان شاغل برای شرکت در پویش خرید لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی از دیگر اقدام صورت گرفته بود. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست