- تاریخ: اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹
- شناسه خبر: 16103
نگاه بهزیستی به روابط عمومی تخصصی است
پیام ملّت- مدیر روابط عمومی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه نگاه بهزیستی استان زنجان به روابط عمومی نگاهی تخصصی است، گفت: زمینه رشد و بالندگی این واحد در بهزیستی زنجان فراهم است.
رباب موحد در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره اینکه نگاه بهزیستی استان به روابط عمومی با توجه به فعالیت های گسترده، مأموریت های متنوع و دربرگیری بالای خدمات برای عموم و جامعه هدف خاص نگاهی تخصصی هست، اظهار کرد: بهزیستی توانسته با ایجاد ظرفیت و فضای لازم، تأمین نیروی انسانی متخصص وکارآزموده و تخصیص اعتبارات لازم زمینه رشد و بالندگی این واحد را در بهزیستی فراهم نماید.
وی افزود: روابط عمومی بهزیستی استان زنجان در ۶ سال گذشته رتبه اول تا دوم را بین بهزیستی های سایر استان ها کسب نموده و این امر نشان از تعامل مناسب، اطلاع رسانی درست و دوسویه و اقناع افکار عمومی دارد.
مدیر روابط عمومی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بیست و هفتم اردیبهشت ماه هر سال در ایران روز ارتباطات و روابط عمومی نامیده شده است، ادامه داد: اگر چه تخصیص یک روز و یک هفته به نام ارتباطات و روابط عمومی و یادآوری آن به تنهایی گرهی از مشکلات نمی گشاید، اما این روز، فرصت مغتنمی است تا با بازخوانی آرمان ها و رسالت های ارتباطات و روابط عمومی، زمینه های مناسبی را برای تحقق آنها فراهم سازیم.
موحد عنوان کرد: روابط عمومی؛ با این تفکر پایه گذاری شده که سیاست پرده پوشی و سکوت از بین رفته و برای ارتباط با مردم، عامه ها و مخاطبان، پرده ها کنار زده و سکوت شکسته شود و سازمان ها و شرکت ها، در ارتباطاتی دو سویه و تعاملی، پرونده عملکرد خود را به روی مردم باز کنند.
وی افزود: امروزه جایگاه ارتباطات و روابط عمومی و نقش کلیدی آن در فرایندهای تصمیم گیری و اعتمادسازی و امیدآفرینی، چنان اهمیّت یافته که بی توجهی به این نقش و جایگاه می تواند سازمان ها و جامعه را دچار بحران سازد.
مدیر روابط عمومی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خلق و تقویّت همگرایی و تفاهم اجتماعی، اعتمادسازی، انگاره سازی های مثبت و ماندگار، ارتقای بهره وری و امیدآفرینی در جامعه، محصول و پیامد جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات و فعالیت های روابط عمومی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی و غیردولتی است، ادامه داد: بدون درک شرایط امروز و توجه به عنصر فلسفه اجتماعی مدیریت و مسئولیت اجتماعی سازمان ها و ایفای آن در بستر روابط عمومی و تعامل سازنده بین مدیران سازمان ها، کارشناسان، کارگزاران، فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی به دست نمی آید.
موحد تصریح کرد: تعامل روابط عمومی و مدیریت با یکدیگر به شرط توانایی در هر دو، اثربخشی کارکردهای روابط عمومی را تضمین می کند و از این رو است که گفته اند هر سازمان، همان روابط عمومی را دارد که شایسته آن است.
وی با تأکید بر اینکه تحقق آرمان های دولت تدبیر و امید برای شفافیت و شیشه ای شدن سازمان ها و دستگاه های اجرایی مستلزم ارتباط موثر، سازنده و دوسویه با فعالان صادق عرصه ارتباطات، رسانه و روابط عمومی است، عنوان کرد: لازم است روابط عمومی این دستگاه ها و سازمان ها با بهره مندی از عناصر علم، هنر، خلاقیت، روش های روزآمد و مردم مدارانه و مردم یاورانه و مخاطب پسند، مسیر خدمتگزاری بهینه به مردم، این ولی نعمتان جامعه را پیش روی سازمان ها و دستگاه های اجرایی بگشایند در این مسیر، اصول مهم و محوری صداقت، امانت داری، شفافیت، کیفیت گرایی و مشارکت جویی را رعایت کنند.
مدیر روابط عمومی بهزیستی استان زنجان یادآور شد: هم مدیران دستگاه ها و هم مسئولان و فعالان عرصه ارتباطات و روابط عمومی، نباید فراموش کنند که جایگاه و کارکرد اصلی روابط عمومی در ارائه مشاوره های کارشناسی به مدیریت و ایفای نقش های راهبردی است.
موحد افزود: تقلیل کارکرد روابط عمومی به تبلیغاتچی، امور تشریفات و اطلاع رسانی یکسویه و انبوه و بی توجه به فرایندهای ارتباطی و نیازهای مردم، جامعه و سازمان، ظلم به مردم و روابط عمومی است و مطلوب متولیان دولت تدبیر و امید نیست.
وی با اشاره به اینکه مدیران می توانند با سپردن نقش های راهبردی به روابط عمومی ها و مشارکت دادن آنان در تصمیم گیری ها و خط مشی گذاری ها، مسوولان روابط عمومی را مشاورانی امین تلقی کنند، ادامه داد: مسئولان روابط عمومی نیز باید با پرهیز از تک بعدی شدن فعالیت های روابط عمومی، تلاش عالمانه، هنرمندانه و خلاقانه خود با تکیه بر پژوهش، مخاطب شناسی، مردم مداری، انجام کارهای مطمئن و کارآمد و اثربخش برای شنیدن صدای مردم، نقش های جدی تر و موثرتری را در حرکت آگاهانه سازمان برای خدمت شایسته تر به مردم ایفا نمایند./ش