- تاریخ: بهمن ۲۱, ۱۴۰۰
- شناسه خبر: 26680
کتاب”مخاطبان واقعی جامعه شناسان بزرگ”رونمایی شد
"مخاطبان واقعی جامعه شناسان بزرگ" سی و دومین کتاب "حمید صنعت جو" رونمایی شد.
به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» آیین رونمایی از جدیدترین کتاب حمید صنعت جو با عنوان “مخاطبان واقعی جامعه شناسان بزرگ” در دانشگاه پیام نور زنجان برگزار شد و مولف کتاب درباره جزئیات آن توضیح داد.
به گفته صنعت جو، توضیح مفصل پیرامون ویژگیها و خصایص مخاطبان واقعی، محور بحث اصلی این کتاب را به خود اختصاص میدهد که در واقع در سه فصل مستقل و مرتبط به هم به این مهم پرداخته شده است.
در مقدمه این کتاب آمده است:
کتاب پیش رو مخاطبان واقعی جامعه شناسان بزرگ است، مخاطبانی که وجود آنها در هر کشوری از تعداد انگشتان یک دست به هیچ روی تجاوز نکرده و در واقع آنها از اندیشمندان و متفکران دوره و زمانه خویش به شمار میروند لذا نظرات آنان همواره به رشد و شکوفایی و بالندگی جامعه شناسی کشورشان بسیار کمک نموده و در یک کلمه، آن را همواره در سطح جهان مطرح می سازند.
در بخش دیگری از این نوشتار تاکید شده که درست است که آثار جامعه شناسان بزرگ مخاطبان بسیاری داشته و دارد و بسیاری از جامعه شناسان در سراسر جهان و در کشورهای مختلف به کتابهای این بزرگان مراجعه کرده و آنها را مورد مطالعه جدی قرار میدهند ولی همه آن مخاطبان در یک سطح و مرتبت قرار نداشته و پارهای از آنها دقیقاً از مخاطبان اصلی و واقعی این جامعه شناسان بزرگ به شمار میروند .
کتاب “مخاطبان واقعی جامعه شناسان بزرگ” از سه فصل مستقل و مرتبط به هم و نیز سه ضمیمه تشکیل شده است که در فصل نخست به نگرش حاکم به جامعه شناسان بزرگ در دهههای گذشته پرداخته شده، فصل دوم به بیان ویژگیها و خصایص مخاطبان واقعی و مخاطبان غیر واقعی اختصاص داده شده و وجه افتراق آن دو را در ایران باز نموده شده است و در فصل سوم هم چگونگی خوانش آثار جامعه شناسان بزرگ از سوی مخاطبان واقعی به طور دقیق توضیح داده شده است.
این کتاب در ۷۶ صفحه قطع رقعی توسط انتشارات جامعه شناسان در سال ۱۴۰۰ به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان حوزه جامعه شناسی سراسر کشور قرار گرفته است.
از این پژوهشگر کتب همچون “نگاهی به جامعه شناسی سینما”، “درآمدی بر جامعه شناسی فیلم های هنری”، “مفهوم عدالت اجتماعی نزد استاد مطهری و دکتر شریعتی”، “سینما و علایق سینماگران”، “نظری و گذری بر جامعه شناسی ادبیات”، “جامعه شناسان ایرانی و تفکر جامعه شناختی”، “پرسش و پاسخ پیرامون جامعه شناسی بومی”، “ویژگی های مشترک سینماگران بزرگ”، “امیل دورکیم متفکری همچنان تاثیرگذار”، “ژرژ گرویچ متفکری ناکام در جامعه شناسی”، “ظهور نویسندگان بزرگ از دیدگاه جامعه شناسی”، “مارلون براندو بازیگر بازیگران”، “جامعه شناسی سینمایی دینی”، “جامعه شناسی ادبیات دینی”، ” آلفرد هیچکاک کارگردان کارگردانان”، “چرا آرا و نظرهای جامعه شناسان غربی را باید بخوانیم؟ ” و غیره به چاپ رسیده است./