- تاریخ: تیر ۲۵, ۱۴۰۱
- شناسه خبر: 28305
افتتاح سامانه پاسخگویی اورژانس ناشنوایان در زنجان
سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان با هدف ایجاد دسترسی به خدمات اورژانسی برای ناشنوایان،افتتاح و به بهره برداری رسید. از طریق این سامانه پیامکی، ناشنوایان درخواست خود را به طور مستقیم به اورژانس۱۱۵ ارسال میکنند و بل ...
به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان به همت اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان و با همکاری سازمان بهزیستی استان زنجان، با هدف ایجاد دسترسی به خدمات اورژانسی برای ناشنوایان، در جلسهی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی استان، افتتاح و به بهره برداری رسید.
داریوش تقیلو رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان در این جلسه، استفاده فراگیر و عادلانه از امکانات درمانی به خصوص اورژانس ۱۱۵ را حق همهی شهروندان دانست وگفت: : از آنجایی که نقطه شروع امدادرسانی اورژانس، تماس مردم با سامانه ۱۱۵ است و طی آن، اطلاعات تماس و محل حادثه توسط پرسنل اورژانس ثبت میشود، ناشنوایان در خصوص نحوهی ارتباط با پاسخگویان اورژانس دچار مشکل بودند.
وی افزود: در همین راستا، اورژانس پیشبیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با همکاری اداره کل بهزیستی استان اقدام به راه اندازی سامانهی پیامکی کرد که ناشنوایان از طریق آن، درخواست خود را به طور مستقیم به اورژانس۱۱۵ ارسال میکنند و بلافاصله امدادرسانی به آنان صورت میگیرد.
علیرضا آرمانیکیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این جلسه، فرهنگسازی برای ایجاد نگرش جامع در خصوص معلولیت را ضروری عنوان کرد و گفت: معلولیت، منحصر به ناتوانیهای فیزیکی نیست بلکه در یک نگاه جامعتر که هماکنون در دنیا مطرح است، هرگونه ناتوانی فیزیکی، روانی، اجتماعی و معنوی، سلامت انسان را تحت تاثیر قرار میدهد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مناسبسازی مراکز بهداشتی و درمانی استان برای معلولین اظهار کرد: اجرای رمپ و سطوح شیبدار، ایجاد توقفگاه و پارکینگ اختصاصی معلولان، اجرای نورپردازی مناسب برای کم بینایان، ایجاد سرویسهای بهداشتی ویژه معلولان و اجرای آسانسور و بالابر در مراکز بهداشتی و درمانی از جمله این اقدامات است.