• تاریخ: تیر ۱۰, ۱۴۰۲
  • شناسه خبر: 33289

تولد ۸۷ نوزاد با اجرای طرح نفس در زنجان

از مرداد سال گذشته که اجرای طرح نفس در استان زنجان آغاز شده است تا پایان خرداد امسال، ۳۴۴ مادر طالب سقط شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۳۳۸ نفر پس از دریافت مشاوره‌های پزشکی، مامایی و روانشناسی از تصمیم خود منصرف شدند و ...

مشهود تقی لو معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اجرای طرح نفس در زنجان اظهار کرد: در کلیه‌ی شهرستان‌های استان، مرکزی با عنوان “مرکز نفس” انتخاب و تجهیز شده و مشاورین هر مرکز و فرآیند ارائه خدمت مرکز مشخص شده است.

تقی لو گفت: از مرداد سال گذشته که اجرای طرح نفس در استان زنجان آغاز شده است تا پایان خرداد امسال، ۳۴۴ مادر طالب سقط شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۳۳۸ نفر پس از دریافت مشاوره‌های پزشکی، مامایی و روانشناسی از تصمیم خود منصرف شدند و ۷۸ نوزاد به دنیا آمده است.

وی با اشاره به موفقیت ۹۹ درصدی طرح نفس در استان اظهار کرد: ۸ مرکز نفس در سطح استان فعال است و در راستای اجرای این طرح کلیه‌ی خدمات تشخیصی و درمانی برای این مادران به صورت رایگان در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سطح استان انجام می‌شود.

تقی لو گفت : در حال حاضر جمعیت استان زنجان ۱میلیون و ۱۱۸هزار و ۷۱۸ نفر است و هم اکنون یکصد و پانزده مرکز خدمات جامع سلامت شامل ۴۹ مرکز شهری و ۶۶ مرکز روستایی در سطح استان فعال است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: برنامه پزشک خانواده در این معاونت بهداشت در کنار سایر پوشش وسیعی که برای خدمات سلامت وجود دارد لازم الاجرا است و در این طرح هر شهروند می‌تواند دارای یک مراقب سلامت باشد و مشکلات بهداشتی درمانی خود را به صورت شبکه‌ای از سطح یک تا سطوح بالاتر اعم از سطوح تخصصی، فوق‌تخصصی و بیمارستانی، پیگیری کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست