• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۶-۲۹
  • شناسه خبر: 39250

دانش یکی از مولفه‌های اصلی قدرت کشورهاست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: مهم‌ترین نیاز بشر، تعلیم و تربیت است، از این رو یکی از اهداف مهم بعثت پیامبران تعلیم و تربیت ذکر شده است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» ابوالفضل رفیعی در جشن جوانه‌ها، با بیان اینکه مهم‌ترین نیاز بشر تعلیم و تربیت توامان است گفت: علم برای کمک به تامین نیازهای بشر و جامعه و عامل تعالی انسان‌هاست و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است که نگاه تک بعدی به آموزش نداشته و صرفاً علم را بدون اینکه پایه مشخصی برای جهت‌دهی داشته باشد در فلسفه تربیتی مکتب اسلام نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت علم و دانش در جهان امروزی گفت: یکی از مولفه‌های اصلی قدرت کشورها دانش است، از این رو سیاستگذاری مناسبی در این زمینه به ویژه بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته و پیشرفت‌های مختلف علمی کشورمان، نشان از حرکت موفق جمهوری اسلامی ایران در مسیر رشد علم و فن آوری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: پیشرفت علم و دانش کشور بعد از انقلاب اسلامی در شاخه های مختلف به ویژه فناوری‌های نوین، پزشکی، نانو، هسته ای، هوا و فضا و صنایع مختلف همواره رو به جلو بوده و همین امر نگرانی دشمنان میهن عزیزمان را درپی داشته و اقدامات مختلفی برای توقف این روند انجام داده و می دهند.

رفیعی با بیان اینکه جهل، بزرگترین دشمن بشریت است گفت: علم بدون تزکیه و تربیت هم خسارت زاست و ممکن است منجر به این شود که کسانی که با داشتن دانش علمی ، در عمل پیچ و مهره ماشین عظیم نظام سلطه شده و از ظرفیت آنان برای بهره کشی و استثمار و کشتار استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تاکید کرد: نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور عزیزمان و در شکل گیری ایرانی قوی با نگاه امیدوارانه به آینده و برداشتن گام های اساسی به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی بسیار مهم است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست